Kamioňácký lovebrand Scania: Jak jsme v onlinu šlápli na plyn

Mezi řidiči je Scania ikonou – pro vstup do online prostředí se ale 
v regionu střední Evropy rozhodla až v roce 2023. Jak jsme rozjezd značky pojali? Netroškařili jsme a klientovi zajistili hned v prvních měsících 12× více leadů, než čekal.

Máte jen chvilku? Zařaďte vyšší rychlost a podívejte se na video, které vám během 99 vteřin shrne ta nejdůležitější čísla.

Video Placeholder

Nejspolehlivější, nejúspornější, nejlepší. Když se s lidmi z oboru bavíte o vozidlech Scania, rychle zjistíte, proč se švédský výrobce náklaďáků a autobusů těší takové oblibě. Po příchodu nového marketingového ředitele pro Česko, Slovensko a Maďarsko (CER) se značka rozhodla v tomto regionu nastartovat i své online aktivity. Partnera našla právě v Betteru. Jak jsme si poradili s obtížným segmentem, nedostatkem dat a nižším rozpočtem?

Hlavní cíl jsme
splnili na 1 292 %

Na konci května 2023 před námi stál úkol spustit do 2 měsíců 2 kampaně, brandovou a výkonnostní – jenže bez dat. Kvůli nedávnému přechodu Scanie na novou analytickou platformu zcela chyběla čísla z minulých kampaní a my tak začínali na zelené louce.

Společně s klientem došlo k určení nejrelevantnějších KPIs v čele se sběrem vyplněných kontaktních formulářů. Hlavním cílem prvního půlroku bylo nastavit funkční spolupráci, testovat a získat co nejvíce dat. To se podařilo – navíc první kampaně předčily očekávání i množstvím vygenerovaných leadů. Původně stanovený počet jsme v první kampani překonali o 1 191,67 %, a to díky přesnému cílení na sociálních sítích a přes Google Ads.

Počty stanovených × reálně získaných leadů
(vyplněných kontaktních formulářů)
v prvních kampaních

Hned v prvním měsíci se relevantním uživatelům reklamy zobrazily více než 10 300 000×. Spolu s vysokým počtem impresí jsme získali i chybějící data. Pomohly také nástroje B2Base a Dealfront, které nově Scanii přináší cenné informace o potenciálních klientech.

Simona Sedláčková,
PPC specialist

Inovatívne stratégie a hlboké porozumenie našim potrebám nielenže vybudovali silné povedomie o značke Scania, ale tiež upevnili našu pozíciu v online priestore. Výsledky, ktoré sme dosiahli, boli nad naše očakávania.

Martina Mičjanová,
Scania marketing coordinator

Od výkonu ke kreativě, sítím i tiskovinám

Získávání leadů –⁠ a rady, co zlepšit. Scania měla na začátku spolupráce své cíle, byla ale otevřená doporučením. Protože jsme chtěli lovebrand do onlinu uvést se vším všudy, navrhli jsme vytvoření komunikační linky, která by se postarala o jednotnou komunikaci napříč kampaněmi. K nim se navíc brzy přidaly také tiskoviny, HR kampaně, sociální sítě nebo lokální short-term kampaň pro Maďarsko.

Spolupráce se Scanií se od začátku nese v přátelském duchu. Obzvlášť oceňujeme klientův open-minded přístup 
k našim návrhům a možnost pracovat na zajímavých projektech, které jsou zároveň výzvou.

Irena Andrašková,
Account managerka

Koncept, který jede

Zastřešující ideou se stal koncept „My víme.“

Primárně claim odráží časem prověřené know-how značky a fakt, že Scania rozumí jak řidičům, tak jejich šéfům. Sekundárně pak rozehráváme dialog mezi Scanií a její loajální fanouškovskou základnou. Stavíme přitom na sounáležitosti kamioňáků a jejich sdílené zkušenosti.

Anna Laštovičková,
Copywriterka

Silná idea nevznikla náhodou: vychází z důkladné rešerše a studia manuálu značky Scania, který se opírá o sebevědomí, progresivnost a lidskost.

Díky prolnutí kvalitního insightu a brand purpose vznikl koncept, který funguje napříč zeměmi a aplikacemi a navíc vždy ladí s podklady ze švédské centrály.

Stanislav Bílek,
Creative director

Další rok = další výzvy

V roce 2024 Better se Scanií vyrazily vstříc druhé společné sezóně. Témat k odkomunikování je i nadále spousta: e-mobilita a udržitelnost, inovace v oblasti hnacích ústrojí nebo široká nabídka servisních služeb. Je přitom na čem stavět, což kvituje i marketingový ředitel Scanie pro Česko, Slovensko a Maďarsko.

Dostali jsme nejen kampaň dle zadání, ale i něco navíc: dlouhodobý komunikační koncept „My víme.“ Tento komplexní přístup Betteru opravdu oceňuji.

Martin Lauer,
Marketingový ředitel Scania CER

Jedním ze zásadních témat pro rok 2024 jsou i 30. narozeniny české pobočky Scanie. Ta slaví 3 dekády od svého založení po celý rok – a ve velkém. Pro značku jsme proto vytvořili speciální web a sérii 30 příspěvků, které na sociálních sítích odhalují milníky a zajímavosti z fungování Scanie v ČR i ve světě. Kromě toho se Better podílí na organizaci dvou soutěží o originální merch.

I tentokrát se nám vyplatilo nevnímat online čistě jako tool ke generování leadů, ale jako možnost budovat brand – což nakonec vede i k potřebným leadům. Těšíme se na další společně prodané kamiony a budoucí spolupráci s klientem, který nás baví a neustále posouvá vpřed.

Martin Kupka,
CEO

Chcete s námi i vy tvořit love brand? Ozvěte se nám.

Prozkoumejte naše další projekty.

Pojďme na kávu,
dejme Google Meet.