Mapei do každé
domácnosti

O 20 % silnější značka díky ucelené strategii

Jak pracovat se značkou stavební chemie, která mluví k řemeslníkům i k běžným lidem?

+ 170 % Růst návštěvnosti
+ 47 % Zvýšení délky návštěvy
- 32 % Snížení nákladů

V Betteru jsme našli řešení. Mapei jako celosvětový výrobce stavební chemie má u řemeslníků, s kterými spolupracují, velmi dobré jméno. Naším cílem bylo značku dostat i do povědomí koncových zákazníků.

Jak jsme posílili brand Mapei

Stavební chemie, které rozumíte

Bez komunikační strategie by to nešlo. Důležitou součástí bylo definovat ke komu budeme mluvit. Zjišťovali jsme, kdo při rekonstrukci vybírá barvu spárovací hmoty do koupelny i kdo po načerpání inspirace skočí do hobbymarketu výrobky koupit. Na základě toho jsme vytvořili persony jako Věra Zasněná nebo Dalimil Nadšený.

Těm jsme přizpůsobili komunikaci na míru v kampaních i na sociálních sítích, kterou jsme promítli i do nového webu mapeisradosti.cz, který je protipólem webu pro řemeslníky makejsmapei.cz. Stránky jsme spustili v září 2017.

Cílem komunikace nejen na sociálních sítích je to, aby Mapei působil jako parťák a rádce, na kterého se obrátíte, když se pustíte do malování i složitější rekonstrukce.

upřesňuje social media specialist Betteru Karolína Peřinová

Vše podstatné na jednom místě

Při tvorbě mapeisradosti.cz jsme mysleli na to, aby tam každý našel ucelené, praktické a hlavně srozumitelné informace.

Kromě hlavních produktů z portfolia Mapei si návštěvník může vyhledat nejbližšího řemeslníka a pročíst magazín nejen s inspirací, ale i praktickými radami, podle kterých si zvládne svépomocí obložit koupelnu i vybrat vhodnou podlahu pro terasu.

Téměř dvakrát více zákazníků na prodejnách

Po spuštění projektu jsme ladili k dokonalosti nejen samotný web, ale i cílení kampaní. Nově jsme na web zařadili podstránky, které se zabývají jednotlivými typy rekonstrukcí. Návštěvník se tak dozví vše, co potřebuje vědět o rekonstrukci, kterou plánuje.

Místo obecných kreativ cílíme přímo na jednotlivá řešení. A výsledek? Oproti roku 2017/181 jsme zefektivnili utracený kredit za kampaně a zvýšili kvalitu návštěv webu – míra okamžitého opuštění je nižší o 13 %, délka návštěvy dokonce o 47 % vyšší.

Protože Mapei stavební chemii vyrábí, ale neprodává, nastavili jsme si jako jeden z hlavních cílů vyhledání prodejce. Oproti předchozímu roku prodejce na stránkách hledalo o 170 %2 více návštěvníků.

O 20 % silnější značka

Když se řekne Mapei, ne každému se vybaví, o co se vlastně jedná. Zejména pro koncového zákazníka je to pojem většinou neznámý. Rozhodli jsme se, že mu Mapei přiblížíme. Díky spolupráci s Betterem dnes i laik ví, jak důležitou roli při stavbě hrají naše výrobky, což nám samozřejmě velmi pomáhá při jejich prodeji.

asistentka marketingu Mapei Tereza Pelikánová

Celkově jsme díky ucelené strategii posílili značku meziročně o 20 %3, a to dokonce při snížení nákladů na akvizici o 32 %. Mapei nezaostává ani za konkurencí. Za zlomek rozpočtu se nám daří držet krok s těmi, kdo investují i do televizních reklam.

1 Srovnání září až březen 2017/18 a 2018/19.
2 Srovnání září až březen 2017/18 a 2018/19.
3 Podle Google trends.

Chcete, ať i vaše značka mluví
ke správným lidem?

Pojďme na kávu,
dejme Google Meet.