případová studie

Mapei

Výrobci stavební chemie
s námi oslovili nové zákazníky

Může technická značka...

...vést úspěšnou kampaň na Facebooku, oslovit kutily a laiky a neztratit přitom věrnost profesionálních řemeslníků? Firmě Mapei se to daří díky řešení od Betteru.

Základem je silná strategie, která balancuje komunikaci směrem ke dvěma odlišným cílovým skupinám.

Přečtěte si, jak probíhala naše spolupráce

Mapei hledalo způsob,
jak uchopit online komunikaci

Společnost Mapei vznikla v roce 1937 a dnes je technologický lídr v produkci lepidel a produktů stavební chemie. Má 81 poboček s 70 výrobními halami v 32 zemích.

Značka dosud v České republice kladla velký důraz na školení a technický servis pro profesionály a prodejce, potřebovala však najít nový způsob, jak komunikovat se spotřebiteli. Našim cílem tedy bylo nastavit pravidla hry pro online komunikaci. Důvodem byla změna chování zákazníků.

Zákazník hledá inspiraci online,
pak zamíří na prodejnu

Na českém trhu si zákazník může vybrat z desítek výrobců lepidel, tmelů či barev. Jak to udělat, aby nakoupil právě produkty Mapei?

Klientovi jsme poradili, že pokud chce získat náskok před konkurencí, musí si na internetu vybudovat silnou značku.

Vypracovali jsme strategii online komunikace, ve které jsme poukázali na to, že zatímco profesionální řemeslníci značku Mapei znají, je potřeba najít cestu ke koncovému zákazníkovi, který se ve stavební chemii tolik nevyzná a odborným výrazům ani nerozumí.

V kampani se nám daří oslovit
profesionály i laiky

Navrhli jsme, aby společnost Mapei, která dosud komunikovala vysoce technicky, začala v kampaních využívat emoce: dobrý pocit z kvalitně odvedeného řemesla. To je něco, s čím se dokážou ztotožnit profesionálové i kutilové.

Kampaň, kterou jsme vytvořili, vede na dvě mikrostránky: Makej s Mapei pro ostřílené řemeslníky a Mapei s radostí pro kutily a širokou veřejnost. Veškerý obsah stránek jsme vytvářeli cílové skupině na míru: stránky se liší výběrem produktů a volbou témat. Při psaní textů se průběžně radíme s produktovými specialisty, kteří produkty a zákazníky Mapei znají nejlépe.

Nárůst hledanosti značky
o 43 % za první 4 měsíce běhu

Brandová kampaň, kterou jsme vystavěli od základů, přispěla k tomu, že značku Mapei dnes vyhledává o 43 % více lidí. Na obě mikrostránky přivádíme návštěvníky především z vyhledávání a reklam na sociálních sítích. Reklamy průběžně optimalizujeme a testujeme nové formáty, například kreativní carousely. Kromě toho společnosti Mapei pomáháme s náborem zaměstnanců a pozvánkami na školení, která pořádají.

Velmi pozitivním výsledkem projektu je také organický nárůst dosahu a zvýšený zájem o příspěvky na Facebooku, díky čemu šetříme náklady klienta. Na sociálních sítích se nám dlouhodobě daří získávat si pozornost obou cílových skupin.

Líbí se vám přístup, který Mapei pomohl vybudovat značku v onlinu?

Obraťte se na nás, rádi najdeme řešení, které pomůže i vám.

Napište nám
Pojďme na kávu,
dejme Google Meet.