Veď mě
ve tmě

Spolku Vodicí pes pomáháme bořit mýty o nevidomých

Svět nevidomých neexistuje. Jak to víme? Odstartovali jsme neziskový projekt, který učí vidící a nevidomé spolu mluvit.

Na začátku byl pes. Lenka Pláteníková ze spolku Vodicí pes, se kterým Better dlouhodobě spolupracuje, chtěla ukázat, jak důležitý je vodicí pes pro nevidomého člověka. Oslovila Tomáše Kluse, zpěvačku Lenny a herečku Petrou Bučkovou a navrhla jim, aby se prošli městem poslepu.

Pod naší taktovkou vznikla videa, jak celebrity prochází městem poslepu, nejdřív s bílou holí a potom s vodicím psem. Řekli jsme si: proč zůstat jen u jednorázových videí? A vymysleli projekt Veď mě ve tmě.

Svět nevidomých a vidících dělí bariéry, které si klademe my sami. Veď mě ve tmě má být prostorem, kde můžeme spolu mluvit a snažit se porozumět světu toho druhého

Lenka Pláteníková, Vodicí pes, z. s.

Ukazujeme, že nevidomí
jsou lidé jako my

Znáte nějaké projekty nebo kampaně o nevidomých? Spousta z nich někdy staví nevidomé do role hrdinů nebo lidí stojících mimo náš svět. My jsme se vydali jinou cestou.

Nechtěli jsme dělat další projekt, který vybírá peníze na dobrou věc. Našim cílem bylo ukázat, že nevidomí jsou jako my: běžní lidé s běžnými starostmi. Proto jsme do projektu přizvali 3 další patrony – nevidomé.

Jak jsme myšlenku dostali
k lidem?

Vytvořili jsme web vedmevetme.cz, kam jsme zakomponovali zážitky celebrit s vodicími psy a doplnili je o citáty ze života nevidomých. Abychom projekt dostali mezi lidi, zvolili jsme sociální sítě: Facebook a Instagram.

Tam fanouškům odhalujeme zajímavosti ze života nevidomých, například to, jak vypadá jejich běžný den nebo jaká je role vodicího psa.

Mysleli jsme na detaily

S grafikou webu a logem projektu nám pomohl designér Petr Štěpánek. Zvolili jsme černobílý styl s uměleckým nádechem, který s projektem dokonale ladí. Zajímavostí je logo, které vzniklo ze symbolů v Braillově písmu. V tištěné podobě ho proto budou moci přečíst i nevidomí. Nevidomé oslovujeme i při tvorbě obsahu, například při psaní blogu.

I s malým rozpočtem
oslovujeme desetitisíce

Podle čeho vypočítat, jestli měla myšlenka úspěch? Sledujeme to, jak obsah zajímá fanoušky, jestli příspěvky sdílí a komentují. Zajímá nás i dosah. Veď mě ve tmě měsíčně osloví průměrně 80 tisíc uživatelů na sociálních sítích.

Videa s celebritami od května do října zhlédlo na Facebooku 134 tisíc lidí. Facebooková stránka Veď mě ve tmě má dnes přes 1500 fanoušků a toto číslo neustále roste - organicky.

Projekt, který děláme srdcem

Veď mě ve tmě je projekt, který děláme pro spolek Vodicí pes, z. s. v rámci betteráckého programu odpovědné firmy. Hledali jsme projekt, který by nás bavil dlouhodobě. A ve kterém bychom pomohli tím, co nám jde nejlépe: naší prací. Sami se těšíme, co Veď mě ve tmě v budoucnu přinese!

Líbí se vám přístup, který jsme zvolili
v projektu Veď mě ve tmě?

Rádi vytvoříme projekt, který pomůže i vaší značce ukázat se
v dobrém světle, ale hlavně: být užitečná.

Obraťte se na nás
Pojďme na kávu,
dejme Google Meet.