14. 06. 2016

Čerstvé novinky z Performance & Branding Summitu

Čerstvé novinky z Performance & Branding Summitu

Performance & Branding Summit je každoročně pořádaná akce od Google, kde na nás vychrlí novinky z on-line světa reklam. I letos jsme se na ni my Brňáci vypravili do matičky Prahy. Co jsme se dozvěděli? Zkusím vypíchnout nejdůležitější a nejzajímavější informace, které si ze summitu odnáším.

Dopoledne s PPC kampaněmi: pravidlo 25/35/35 končí!

Začali jsme zvolna, ale o to důležitějším Skóre kvality. U velkých kampaní s mnoha sestavami a klíčovými slovy je někdy vyhledání slov se špatným skórem kvality utrpení. Pomoct může zajímavý skript, který najdete na noca.cz/skorekvality. Díky němu si můžete vyjet všechna klíčová slova s jakýmkoli skóre kvality a pracovat s nimi.

Jedna z hlavních novinek Google je změna délky popisku. Pravidlo 25/35/35, které každý markeťák odříká i o půlnoci, se změní, a to na 30/30/80. Tedy 30 znaků pro nadpis, dalších 30 pro první řádek a celých 80 pro druhý popisek. Konečně se do inzerátů vejde všechno a bez krkolomného zkracování. Podle Google mají tyto inzeráty až o 20 % vyšší CTR!

Další novinkou budou responzivní reklamy, ty jsou navrženy tak, aby se automaticky přizpůsobovaly svému okolí a přesně zapadly do jakéhokoli slotu v GDN.

Jak ještě zlepšit výkon kampaní? Rozšířením! Já vím, řeknete, že je to jasné a že to víte, ale podle Google je právě zde velký potenciál, hlavně u menších klientů. Nejvíce se používají sitelinky a popisky, nejméně pak recenze. Pamatujte, že volbou toho správného rozšíření dostanete svou kampaň na vyšší level. U reklamy na restauraci zákazníci uvítají spíš možnost volání než sitelink „O nás“.

Dalším bodem byla automatická a manuální optimalizace. 80 % času marketér věnuje manuálním úkolům, které ne vždy přinášejí hodnotu. Tento čas je možné ušetřit právě automatickou optimalizací velké kampaně.

A máme tady mobily. Na nich hledáme informace, které ovlivňují 20 % nákupů. Mobilní trh stále roste. S tímto souvisí Cross-Device konverze. Uživatelé si často nejprve najdou informace o produktu a konverzi poté udělají z jiného zařízení. Jen tak pro úplnost nejedná se jen o „mobil > desktop“, ale také „desktop > desktop“. Proto pokud uvidíte nízké výsledky u mobilních zařízení, berte v potaz také Cross‑Device konverze.

Odpoledne s YouTube: nově budou na YouTube Google nákupy

Odpoledne bylo ve znamení brandu. Brand není jen o tom, udělat logo a je hotovo. Je to dlouhodobý proces zviditelnění se a v dnešní době pro něj existuje mnoho nástrojů, a protože se jednalo o Google summit, mluvilo se o YouTube. Trocha čísel na začátek:

 

Sdílejte:
Pojďme na kávu,
dejme Google Meet.