24. 4. 2018 / Tým Better

Neuniklo nám: Novinky z Newsfeed DAY

Detail článku
 
 

První česká konference na téma výkonnostního Facebook marketingu? Byli jsme při tom! Přečtěte si, jaké novinky a trendy si z Newsfeed DAY odnesla naše PPC specialistka Míša. 

Dvě stovky facebookových nadšenců. Tolik si jich přišlo do Francouzského institutu v Praze vyslechnout 10 přednášek o tom, jak uspět na Facebooku. Míša pro vás shrnula to nejzajímavější.

Video, mobil a obsah na míru: Absolutní základ

Video vládne Facebooku. Potvrzují to aktuální čísla, která ve své přednášce představil zástupce Facebooku Pavel Tekel: v roce 2020 bude až 75 % facebookových dat pocházet z videí. Stejně důležitý je obsah ušitý na míru uživatelům, který algoritmus Facebooku vyhodnocuje jako kvalitnější.

„Při správě Facebooku musíme myslet na mobilní uživatele, kterých je víc než těch, co se na Facebook podívají z počítače. Mobilní uživatelé obsah konzumují rychleji a máme míň času na to, abychom si je získali: pouhých 1,7 sekund. Pokud chcete na Facebooku uspět, nestačí tam jen „něco přidat“, musíte být kreativní a odlišit se,“ říká Míša. 

O využití video reklamy na sociálních sítích jsme psali i na našem blogu.

Brand se dá měřit: Musíte však na něj jinak

Anglický host Daniel Shepherd z agentury Goodstuff mluvil o tom, jak měřit brandové kampaně tak, aby výsledky dávaly smysl.

„U brandových reklam nestačí měřit jen to, kolik lidí například si pustilo vaše video. Zapamatují si lidé podle prvních 3 vteřin opravdu vaši značku? Při měření brandu se radši spoléháme i na jiné metriky, například engagement, tedy počet lidí, kteří na obsah reagovali kliknutím, sdílením nebo komentářem,“ shrnuje Míša. 

Názor klienta: Propojujte online a offline

Zajímavý pohled zadavatele reklamy přinesl David Vopelka z České spořitelny, který zdůraznil propojení online a offline reklamy. 

„To, co děláte na internetu, vám nemusí stačit, pokud vás lidé nevnímají stejně i v offlinu a nejste tam vidět. Online a offline reklamu však lidé konzumují jinak: nestačí například vzít TV spot a použít ho na Facebooku, obsah musíte uživatelům vytvářet na míru, jinak nebude fungovat,“ dodává Míša. 

Zajímají vás podrobnosti o konferenci Newsfeed DAY? Přečtete si je v článku Newsfeed DAY: The Best Of.

 
 
Menu