V jednom z minulých dílů seriálu onAIr ukázala naše SEO specialistka Kája, jak si usnadnit práci pomocí skriptů v Google tabulkách. Její skripty nám teď v Betteru šetří čas třeba při analýzách klíčových slov. Výstupy z nich využívá PPC oddělení pro tvorbu reklamních kampaní ve vyhledávací síti. Přečtěte si, jak to děláme.
Článek pro vás napsal David Bulín, PPC specialist agentury Better.
AI jako inspirace i kontrolor kvality
Máte-li hotovou analýzu klíčových slov, můžete si pomocí umělé inteligence výrazně usnadnit práci při přípravě výkonnostních kampaní. Jak vám AI pomůže?
- Zbaví vás nutnosti zadávat jednotlivá klíčová slova do nástroje, který zanalyzuje jejich hledanost (např. Marketing Miner).
- Postará se o filtraci – odstraní duplicity a rozřadí keywords do kategorií. Tím ušetříte čas především u velkých exportů, které jste dosud filtrovali ručně.
- Vygeneruje návrhy výstupů a usnadní jejich kontrolu.
Pro PPC specialisty je hlavní výhodou jednoduchá filtrace výsledného exportu, která usnadňuje nalezení těch nejrelevantnějších klíčových slov. AI ale pomůže i dalším profesím. Copywriterům například navrhne textace, od kterých se můžou odrazit při vlastní tvorbě.
Jak naplno využít duo ChatGPT & Google Sheets
Snad nikoho neminul boom ChatGPT, a tak už většina z nás umí na základě promptů generovat výsledky. Třeba copy do kampaní, obsahující zadané klíčové slovo – zde „školní batoh“.
Kvalitu výsledku samozřejmě do velké míry určuje, jak je prompt napsán a jak dokážeme ChatGPT „kočírovat“.
Usnadnění práce ocení i copywriteři. Mohl bych samozřejmě využít jejich práce a nechat je do tabulky sepsat reklamní texty k jednotlivým sestavám.
Co jim ale zkusit trochu pomoci a udělat část práce za ně – tak, aby nemuseli vyplňovat prázdné tabulky stovkami nadpisů a popisků? A aby na nich byly ideálně jen kontrola a upgrade už vygenerovaných textů?
Právě to umožňuje doplňek AI writer: ChatGPT for Sheets and Docs.
Po jeho instalaci je třeba propojit nástroj pomocí vašeho API klíče ChatGPT.
Máte nainstalováno? Pak můžete začít generovat inspiraci pro reklamní texty pro vyhledávací síť přímo v Google tabulce. Jak na to?
- Vytvořte si jednoduchou tabulku, která bude mít potřebný počet sloupců pro nadpisy, popisky a viditelnou i finální URL.
- Připravte univerzální prompt, který vyzkoušíte v ChatGPT – jakmile budete spokojení, upravte jej na míru vytvořené tabulce.
- Vložte jednotlivá keywords z analýzy klíčových slov.
- ChatGPT vám generuje návrhy copy.
Úspora času i přes nedostatky
I když v promptech zdůrazňujeme požadované délky textů, respektování počtů znaků je pro ChatGPT problém, se kterým dosud zápolíme.
Přes chyby v požadovaných počtech znaků a pravopisné, obsahové a stylistické nedokonalosti je ovšem ušetřený čas nezanedbatelný – copywriteři získávají kolem 80 % času, který by jinak strávili tvorbou textů.
Jak usnadňuje umělá inteligence práci vám? Napište nám – třeba na Facebooku nebo Instagramu.