30. 10. 2020

Těžké téma s úsměvem: Připravili jsme vizuální identitu pro centrum hospicové péče

Vizuální identita, název i logo. To vše jsme v rámci strategie společenské odpovědnosti vytvořili zdarma pro připravované centrum paliativní a hospicové péče v Brně.

Zařízení pro nevyléčitelně nemocné děti a seniory v duchu nejmodernější paliativní péče se má stát českým unikátem.

Naším záměrem je vytvořit moderní centrum paliativní, respitní a hospicové péče. Nejde o nemocniční prostředí, ale o prostor plný tepla a světla určený pro rodiny, které pečují o těžce nemocné dítě nebo člena rodiny a tuto situaci již z různých důvodů nezvládají. Naší vizí je pomoci těmto rodinám důstojně se vyrovnat s náročnou situaci,” říká poslanec Stanislav Juránek.

Výzvy jsme se chopili s nadšením. Jde totiž o silné téma, které je v souladu s betteráckým programem společenské odpovědnosti. V rámci něj už několik let pečujeme i o projekt Veď mě ve tmě.

Soustředili jsme se především na dětské pacienty a jejich rodiny, na to, jak vnímají, když jejich sourozenec nebo dítě jede „zase do nemocnice“. Z toho vyšel i nový název Druhý domov. Chceme, aby to místo nebylo jen dalším zařízením, ale aby bylo přátelské k rodinám,” přibližuje projektová manažerka Betteru Tereza Bártová Klementová

Kromě nového loga jsme přišli s nápadem přejmenovat původní název projektu Domov útěchy na Druhý domov. Nejtěžší bylo správně uchopit citlivé téma paliativní péče pro děti, kterou bude hospic nabízet společně i se službami pro dospělé. Grafický návrh loga je inspirován dětským viděním světa a využívá barevné, hravé písmo.

Do návrhu jsme se rozhodli citlivě vnést pozitivní emoci. Inspirovali jsme se dětskými akvarely z nemocnic: dětské vnímání světa je čisté a pozitivní. Rodiny, které se ocitnou v těžké situaci, se nepotřebují vizuálně utvrzovat v depresivních myšlenkách, chceme v nich vyvolat pocit empatie a druhého domova, kde se jejich dítě nebude cítit jako v nemocnici,” vysvětluje náš art director Stanislav Bílek

Co na výsledek říkáte?

Sdílejte:
Pojďme na kávu,
dejme Google Meet.